Tweede reisverslag - Reisverslag uit Thunder Bay, Canada van Jitte Wigbold - WaarBenJij.nu Tweede reisverslag - Reisverslag uit Thunder Bay, Canada van Jitte Wigbold - WaarBenJij.nu

Tweede reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Jitte

24 September 2014 | Canada, Thunder Bay

Vandaag ben ik alweer een maand in Canada, de tijd gaat hier zo snel!

In mijn eerste maand heb ik veel gedaan en gezien hier, nu begint het leven hier meer normaal te worden maar het is nog steeds super leuk!

Zondag 31 Augustus ben ik met mijn gastfamilie naar een plaatsje dichtbij Thunder Bay geweest voor een fair die daar was, daar waren veel huisgemaakte dingen zoals eten en kleding. Daarna zijn we naar de Kakabeka Falls geweest, dit zijn watervallen vlak bij mijn plaats! Echt mega vet om te zien!
Maandags en Dinsdags heb ik niet veel bijzonders gedaan, alleen een schoolspullen gehaald en dat soort dingen
Woensdags begon mijn school.. Ik kwam aan op school, en zag meteen dat er net als in de film echt groepen op school zijn, met nerds, populaire mensen, gotics en dat soort groepen. Mijn eerste les was wiskunde, we begonnen de dag met het Canadese volkslied (zoals elke dag) en daarna begonnen we de les. Het was lastig om met mensen contact te hebben omdat ze allemaal druk waren met elkaar alles te vertellen over hun vakantie, maar na een tijdje ging het wel goed! Mijn 2e les was computer business, wat niet echt mijn ding was, en daarom ook omgezet heb in gym. daarna was het pauze maar omdat ik nog vrij weinig mensen kende moest ik mijn pauze met mijn zelf houden haha, dat was best een beetje lastig, maar daardoor had ik wel even tijd om door de school te lopen en alles een beetje te bekijken. Na de pauze had ik Rechten, waar ik meteen al een aardig meisje tegen kwam waar ik nu nog steeds veel mee omga :) Zij zat ook bij mij met aardrijkskunde, waardoor ik met haar kon lopen en al iemand had om mee te zitten in de klas :)
De lessen zijn over het algemeen wel prima te doen.
De dagen daarna op school, gingen steeds beter, ik kende steeds meer mensen waarmee ik mijn pauze mee door kan brengen.
Vrijdagavond was ik uitgenodigd voor avondeten bij een meisje twee huizen verderop, en ben ik daarna met haar naar Tim Hortons gegaan, en hebben we daar de hele avond zitten kletsen over van alles en nog wat haha.
Zaterdag 6 september ben ik met mijn gastmoeder, de buurvrouw en Carter (mijn buurjongen) naar de yard sales gegaan, dit is een soort van rommelmarkt voor je huis waardoor er mensen vanuit de hele stad naar je huis komen om te kijken wat je op je oprit staat te verkopen. Blijkbaar is dat hier heel populair haha. Daarna zijn we ''de beste pannenkoeken van Thunder Bay'' gaan eten, wat voor mij gewoon normale pannenkoeken waren, in een Fins restaurant. In Canada hebben ze dikke kleine pannenkoeken, en dit waren de europese pannenkoeken, maar ze waren heerlijk :)
De volgende dag werd ik om 6 uur opgehaald om vrijwilligerswerk te doen bij een triatlon, super vroeg maar het was wel leuk om al die mensen te zien. Ik was samen met Warren, een man van mijn Rotary club. Daarna zijn we nog door het Sleeping Great park geweest, wat een heel groot bos is wat aan de rand van Thunder Bay ligt en waar heel veel wilde beesten zijn zoals beren, (helaas) waren er geen toen wij er waren
Die maandag (8 september) was mijn verjaardag, ik had verwacht dat het een rare dag zou worden, omdat ik nog niet zo veel mensen kende en omdat het zonder iedereen in Nederland was. In het begin was het een gewone dag, omdat niemand wist dat ik jarig was haha, maar s'avonds hadden mijn gastouders allemaal mensen van Rotary uitgenodigd en wat vrienden en familie van hun :) Daardoor voelde ik me echt thuis en jarig omdat al die mensen voor mij kwam haha :)
Die dag daarna moest ik mijn presentatie voor mijn Rotary club geven wat wel prima ging, gelukkig ben ik daar van af :)
Die week was gewoon een normale week school voor mij, en begon ik al aan het normale leven hier te wennen.
Zaterdag overdag had mijn familie zelf een yard sale gehouden, en kon ik kijken wat voor mensen er op zo'n dag daar naar toe komen.
Zaterdagavond ben ik naar mijn eerste American Football game gegaan met een paar meisjes van mijn school die ik in mijn eerste week hier had leren kennen. Het was erg leuk om met leeftijdsgenoten ergens heen te gaan en te zien wat normaal hier is, ook al snapte ik echt helemaal niets van het hele spel :')
Zondagochtend werd ik al vroeg opgehaald door Lauri en zijn vrouw Joan van Rotary, zij namen mij mee naar hun kleindochter in Kenora, wat 400 km verderop is, om naar haar presentatie over haar exchange jaar in Spanje te kijken. De weg die we reden bevatte echt alleen bomen, stenen, meren en 4 andere kleine dorpjes haha. Zondagavond hebben we eerst met z'n allen gegeten daar en heb ik daarna met Rebecca (de kleindochter) in een caravan in hun tuin geslapen haha. De volgende ochtend ben ik met Rebecca en Adam (haar broertje) naar hun school gegaan om daarna door te gaan naar de Rotary club in Kenora om haar presentatie te zien :)
Mijn schoolweek die week was vrij kort omdat ik die maandag in kenora was en vrijdag alweer op een andere trip ging.
Vrijdag 19 september ben ik samen met mijn Leslie (mijn gastmoeder) en Stephen (een oud uitwisselingstudent naar duitsland) naar Bemidji in Amerika gegaan, waar ik mijn eerste weekend met de andere uitwisselingstudenten had. na ongeveer 6 uur rijden en een paar uur winkelen kwamen we in Bemidji aan, en begon een super leuk weekend!
We hebben te veel gedaan om allemaal op te schrijven, maar het was echt een super leuk weekend met super leuke uitwisselingstudenten. Ik kan echt niet wachten om ze in November weer te zien, maar dan in Canada :)
Na dat weekend was ik super moe haha maar het was het zeker waard!
Maandags begon mijn school weer, wat nu gewoon normaal is. Zelfs de gele bussen zijn normaal om te zien rijden haha.

Ik ben nog steeds super blij dat ik op uitwisseling ben gegaan en heb het hier echt heel erg naar mijn zin! mijn gastfamilie is super aardig en laat me hier heel erg thuis voelen!

Ik probeer weer snel wat te schrijven, maar waarschijnlijk gaat hem dat niet worden haha,

Dikke kus :)

  • 25 September 2014 - 00:55

    B. Gelink:

    Hoi Jitte
    Wat leuk om je verslag te lezen, zo te zien gaat het prima en wat een ervaring!
    Zo groeien kleine meisjes groot!!!!!!!!!!!!! super.
    Veel plezier daar in Canada .
    groetjes, je oudtante Berny

  • 25 September 2014 - 11:01

    Francien Huiskes:

    hoi Jitte, leuk om jou verhalen te lezen.
    Je maakt veel mee daar in het verre Canada, maar je hebt het wel naar je zin.
    Geniet er lekker van!! Groeten uit Hengelo, Francien en Johan

  • 25 September 2014 - 18:01

    Margriet Koop:

    Hey Jitte,
    Wat leuk om je verhalen te lezen
    Op naar het volgende reisverslag.
    Ik wens je nog veel plezier en succes in Canada.

    Groetjes, Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Thunder Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2014

Tweede reisverslag

28 Augustus 2014

Mijn eerste reisblog :)
Jitte

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 873
Totaal aantal bezoekers 2212

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: